Alla inlägg under maj 2011

Av Annika Karlsson - 30 maj 2011 18:35

Därför att andningen speglar mitt hälsotillståd

Lärde jag mig på yogan

Andas jag snabbt eller långsamt?

Andas jag djupt eller lätt ?

Med jämna andetag eller håller jag andan ?  

Av Annika Karlsson - 30 maj 2011 18:29

Därför att allt börjar i tanken.Jag är vad jag tänker,

Tankar blir ord , handling.Jag kan tänka mig i form  

Av Annika Karlsson - 29 maj 2011 18:51

Har hälsat på svärmor och mamsen.De blev god frödinge tårta och bullar med nötfyllning  

Av Annika Karlsson - 28 maj 2011 12:48

Omkari Pawar från Indien sägs vara världens äldsta barnföderska hon saknar födelseattest

Den 27 juni 2008 vi 70 års ålder födde hon tvillingar- en son och en dotter.Hon har sedan tidigare två döttrar och fem barn barn (också döttrar)

Hon och henes 75-åriga man ville ha en son som förde familjenamnet vidare.

Ska de vara möjligt att bli mor vid 70 år ?

Själv blev jag mamma vid 22 år ens barn är ju det bästa man har !

Av Annika Karlsson - 28 maj 2011 12:10

Visste du detta?? Skälet till kvinnors ökade alkoholkonsumtion kan nu förklaras!
Dagens trosskydd har så stor uppsugningsförmåga att vi blir torra i halsen!!
Sprid detta vidare till alla kvinnor så slipper vi ha dåligt samvete för allt gott
vin vi dricker!
 

 

Av Annika Karlsson - 26 maj 2011 07:51

En mamma och en pappa tog sin sexårige son till en nudiststrand

När pojken promenerade längs stranden noterade han att några kvinnor hade större bröst

än hans mamma och frågade varför det var så.

Ju större bröst en person har desto dummare är personen,svarade mamman

Pojken nöjde sig med det svaret och sprang ner för att leka i vattnet

Efter ett tag återvände han för att berätta att många av männen hade större snopp

än hans pappa

-Ju större den är , desto dummare är mannen, svarade mamman än en gång

Pojken nöjde sig med svaret och sprang åter igen ner för att leka i vattnet

Efter en stund återvände han igen till sin mamma för att berätta om sin senaste upptäckt.

Pappa pratar med den dummaste tjejen på stranden och ju längre han pratar dessto dummare blir han !

Av Annika Karlsson - 26 maj 2011 07:34

Dum som en gås?

HELT FEL !

Vi kan lära av gässen.

Varje fågel flyger med egna vingar  men genom att flyga i V-formation ökar flocken effekten

med 71% jämnfört med om varje fågel flög ensam.

Lärdom : Människor som arbetar i en gemensam riktning och med en känsla av samhörighet

kommer fortare och lättare till målet eftersom

de får draghjälp av varandra

-Så snart en gås faller ut ur formationen återtar den sin plats så fort som möjligt

för att kunna dra nytta av lyftkraften från den framförvarande gåsen.

Lärdom Om vi hade lika mycket förnuft som en gås skulle vi ansluta oss till dem som strävar

i samma riktning som vi själva önskar

När ledargåsen blir trött flyttar den bakåt i formationen och en annan gås intar tätplatsen

Lärdom : Det lönar sig att turas om att ta de tunga jobben

och att dela upp ledarskapet sinesemellan

Gässen i foramtionen skriker bakifrån

för att heja på de främsta till att hålla farten

Lärdom Vi måste se till att våra skrik från de bakre leden är uppmuntrande och inte tvärtom

Presentation


Hej jag heter Annika.
Är mamma till två grabbar.
Trallande förskollärare till yrket!
Jag gillar att umgås med släkt och vänner, ,prommenader,yoga,skriva slogan och tävla,resa både utomlands och i sverige,läsa litratur deckare och skön littratur

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Naturens underbara under

Jag tycker mycket om natur fotografering

Är uppvuxen på landet !

Cellbes modell

Här kommer mitt modell jobb som cellbes fanpage under maj månad

Min gästbok

Mitt länksskafferi

Blogkeen

flinkan69

Skapa flashcards