Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Min resa till Borås Cellbesambassadör 2011

Av Annika Karlsson - 18 augusti 2011 20:16

Min resa mot Cellbes  börjar !


      


Den 16 augusti klockan 10.21 kliver jag på tåget i Kungsör för att åka till Borås

För att besöka Cellbes och se hur deras kontor ser ut och lagerlokaler.



 

  


Byter tåg i Arboga och möter min väninna Mimmi Salmén.

Vi tar våra platsbiljetter och njuter av att sitta och prata tjejsnack på tåget. Det blir lite godis ätande och jag läser Anna Janssons nya bok Alkemins eviga eld.

I Herrljunga får vi byta tåg och ta en kaffepaus på ett fik.


Borås station där står Linda Johansson och väntar på oss på perrongen.

Det bästa som kan hända när man träffar nya personer är ett ödmjukt och trevligt bemötande.

Linda hjälpte oss att checka in på ”Grand Hotell Borås”

     



Bra läge mitt i stan. Fantastisk receptionspersonal alltid glad och trevliga och tillmötesgående.

Trevliga rum med platt tv och hörnsoffa.

Mycket fräsch frukost buffé!

Tack Cellbes för vi fick bo som drottningar för en dag!


   




Vi gick på stan på kvällen och åt Thai mat.

Sen ströva vi runt och titta på Borås alla roliga statyer.


Vi såg veteranbilar på torget.

   

















Till sist hitta vi café Orion där vi drack chai-te det värmde gott i den kalla augusti kvällen.

Sen blev det att sova på ”Grand hotell Borås”.  





Reception ringer och väcker mig klockan 7.00 och vi äter en underbar frukost.

Klockan halv nio hämtar ”Cellbes Linda” oss med den blåa firma bilen.

Vi styr kosan mot lagret för Cellbes.

En jätte intressant rundvandring man förstår att det är fantastiskt att varorna hamnar hos rätt kund.

Intressant att höra att Cellbes tänker miljötänk runt källsortering.

Farsinerande att Cellbes har så stor försäljnings marknad utomlands.



Linda Johansson guidar oss på Cellbes kontor.

Vi får se receptionen, den grafiska avdelning där katalogen byggs upp.

Mimmi och jag mötte tjejerna på kundmottagningen som tar emot orderbeställning.

Vi fick kika in på studion där tjejerna går cat walk och modellar inför katalogens uppbyggnad.

Vi fick inblick i hur alla avdelningar jobbar upp delat med kollektionerna.

Vi hälsa på Cellbes högsta chef Marie ??  hon var väldigt trevlig

Vi åt en underbar lunch i personalmatsalen.

Jag åt kebab och Mimmi fläskkarré tillsammans med Noelia, Linda och fotografen.


Efter lunch blir det nya äventyr vi far till Hofnäs herrgård


http://www.hofsnas.se/


Där får vi möta det proffsiga teamet med makeup artisten Malin och fotografen .


Noelia och Linda hjälper oss att få på kläderna snyggt på mig och Mimmi.

Vi får vara modeller för en dag. Malin börjar med att sminka Annika hon berättar noga om alla produkter hur man lägger dessa smink produkter och varför.

Sen blir det att fotograferas i tunika, jeans och boots.

Blir fotograferad vid sjön och vid en vacker stensättning.


Sen blir det nästa out fit vin röd vacker klänning perfekt för höstens pumpa-fest.

Sen fotograferas Mimmi och jag tillsammans när vi vandrade längs sjön !

Min sista outfit var en plommonlila vacker klänning min favvo.

Det var otroligt vacker herrgårdsmiljö att se i ett vackert sommar Sverige.


Cellbesambassadör  Annika och vännen Mimmi tackar för upplevelse

Som var överförväntan som bjöd på såväl skratt som makeup i regnbågens färger mot en himmel med regndroppar.På Cellbes  möttes vi av ödmjuk och trevlig personal vi kände oss välkomna och speciella tack vare Linda och Noelia.

En rolig upplevelse att få leka modell för en dag i Cellbes outfits !

Cellbes har fin kvalitet  och design på kläderna.

Tack Cellbes för alla fina kläder vi fått genom detta modelluppdrag

Tack det proffsiga teamet och Cellbes för en grym upplevelse.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Karlsson - 23 augusti 2014 14:02

Köp  två valfria bakprodukter från Dr. Oetker och få 2 nr av tidningen Hembakat i brevlådan.   ...

Av Annika Karlsson - 23 augusti 2014 13:54

Swedish grace snö. Mina mattallrikar ( 12 st) har jag fått genom Findus. Mina skålar har jag fått bla genom prenumeration på allt omMat. Har 4 assietter som jag fått gratis, men minns inte var. Nu hoppas jag på minst 4 till. http://ww2.elsnordic.com/...

Av Annika Karlsson - 23 augusti 2014 13:47

ny samlarkampanj: Köp 6 valfria påsar från Ahlgrens Bilar och få 3 Ahlgrens Bilar-skålar från Sagaform (värde 199kr). Man får en vit, en grön och en rosa. Frakten går dock på 49kr. Kampanjen startar 8 september.Läs mer om hur du gör och villkoren här...

Av Annika Karlsson - 23 augusti 2014 13:34

   tipsar om en samlarkampanj från Lithells.    

Av Annika Karlsson - 23 augusti 2014 13:33

snart lanserar vi höstens hetaste nyhet. Eye Lifting Formula som ger ett synligt lyft av hängande övre ögonlock, reducerar mörka ringar o påsar under ögonen. Finns på Åhlens from V 35.Vi söker 20 st som vill vara med i vår testgrupp. Maila ert intres...

Presentation


Hej jag heter Annika.
Är mamma till två grabbar.
Trallande förskollärare till yrket!
Jag gillar att umgås med släkt och vänner, ,prommenader,yoga,skriva slogan och tävla,resa både utomlands och i sverige,läsa litratur deckare och skön littratur

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Naturens underbara under

Jag tycker mycket om natur fotografering

Är uppvuxen på landet !

Cellbes modell

Här kommer mitt modell jobb som cellbes fanpage under maj månad

Min gästbok

Mitt länksskafferi

Blogkeen

flinkan69

Ovido - Quiz & Flashcards